Jak zkontrolovat grafický design značkového papírového poháru?

Průvodce krok za krokem, jak zkontrolovat grafický návrh, barvy a nátisk papírového kelímku na zakázku

1. Kontrola technických náležitostí

Projděte si všechny pokyny na všech stránkách příslušné šablony značkového produktu.

Obvykle tyto věci vypadají jako níže (příklad). Zkontrolujte každou z nich krok za krokem.

  • Připravte si jeden otevřený upravitelný vektorový soubor ve formátu .pdf s kresbou v jedné samostatné vrstvě.
  • Veškerá nezbytná grafika musí být umístěna v “bezpečném prostoru”.
  • Pozadí grafického návrhu by mělo vyplňovat celou “tiskovou plochu”.
  • Logo a texty ohýbejte podle vodicí mřížky, jinak budou rovné texty na hrnku vypadat ohnuté.
  • Veškerá grafika použitá v grafickém návrhu by měla mít kvalitu alespoň 300 dpi.
  • Veškerou grafiku umístěte do souboru, nepropojujte ji.
  • Převést všechna písma na křivky.
  • Nepoužívejte linky tenčí než 1 pt. protože se mohou lišit od vzhledu na obrazovce.
  • Dávejte pozor na malý text pod 6 bodů. stejně jako drobné symboly jako ©, ™, ® atd., protože by nemusely být čitelné.
  • Pro sytě černou barvu použitou na pozadí jednotné barvy použijte C30 M30 Y30 K100.
  • Všimněte si, že malé rozdíly (do 20 %) mezi barvami mohou být na konečném tisku sotva viditelné.
  • Používejte pouze barvy CMYK. Barvy z jiných prostorů, jako jsou Pantone, RAL atd., budou automaticky převedeny na CMYK a výsledky tohoto převodu nemohou být důvodem k reklamaci.
  • Vezměte v úvahu, že různé vzory a vodorovné linie, které se táhnou kolem šálku, se nemusí spojit na svislém švu šálku. Vertikální posuny mohou být až několik mm.
  • Vzhledem k rozdílům v použitém papíru se může bílá barva a teplota vnější vrstvy kelímku lišit od vnitřní vrstvy, obalu a těsnění.
Grafický design značkových ekologických papírových kelímků, kelímků na zmrzlinu, porcovaného cukru s individuálně vytištěným logem: rainbowcups grafický design papírových kelímků na míru

2. Kontrola barev

Nauka o barvách je složitá záležitost

Hodnocení barev je velmi ošemetné téma, protože závisí na tom, jak vnímáme barvy v naší mysli (zpracovává je v závislosti na sousedních barvách a vzorech), na našem věku (starší lidé mají tendenci vidět barvy tepleji), na tom, kolik typů barevných receptorů máme v oku (obvykle má každý 3, ale jsou lidé, kteří mají 4 nebo 2). V případě tištěného nátisku závisí na technice tisku, tiskovém substrátu (typ papíru nebo průhledný plast) a zdroji světla (jak vidíme světlo odražené od tisku). V případě průhledných plastových kelímků se to také komplikuje, protože barva potisku závisí na barvě pod ním (například bílé pozadí přidané pro lepší odrazivost) nebo na barvě nápoje nalitého do kelímku. V případě vyhodnocování barev pomocí počítačů je situace ještě složitější, protože 99 % obrazovek počítačů není schopno zobrazit barvy tisku (jsou mimo jejich barevný prostor). Velmi důležitým tématem je také technika tisku, protože barvy definované v CMYK nejsou definitivní, ale pouze poměry barev, které se mají míchat. Kromě toho existují tolerance tisku a výroby, takže barvy na konečném výrobku se mohou lišit o +/-15 % od hodnot návrhu.

Opravdu se vyplatí věnovat chvíli času a přečíst si základy na Wikipedii o barevném prostoru, barváchbarevném vidění obecně.

V dokonalém světě by mělo být vše zkalibrováno, ale ve skutečnosti je práce se zákazníkem na dálku opravdu obtížná a často i nemožná, protože převyšuje cenu samotného výrobku. Takže i když od zákazníka získáte veškeré souhlasné stanovisko ke grafickému návrhu, můžete se v případě konečného produktu setkat s reklamací na základě barev, protože barvy mohl v první řadě vyhodnotit velmi nevhodným způsobem.

Barevná korektura

Níže uvádíme některá omezení spojená s různými typy technik ověřování.

 

  • V případě SPR – kalibrovaného tiskového nátisku (kalibrovaného tisku) se mohou vyskytnout barevné odchylky způsobené rozdíly v technologii tisku a použitém podkladu (typ papíru), jakož i typem světla použitého k posouzení. Je třeba použít přirozené denní světlo nebo kalibrovaný zdroj světla, jinak může hodnocení barev v umělém světle vést k chybám, například hnědá může vypadat fialově. Některé papíry odrážejí světlo jinak než jiné a stejně tak některé papíry nasáknou inkoust mnohem více než jiné, což ovlivňuje i barvy. Kalibrace pomáhá některé z těchto problémů zmírnit, ale není dokonalá. Pokud tedy máte velkou zakázku a klienta citlivého na firemní barvy, je to nejlepší způsob, jak barvy vyhodnotit.

 

  • V případě vytištěného nátisku (nekalibrovaného tisku) se mohou vyskytnout barevné odchylky způsobené rozdíly v technologii tisku a použitém podkladu (typu papíru), jakož i reprodukcí barev nekalibrovanou kancelářskou tiskárnou nebo online tiskárnou. K tomu přidáme vše, co bylo řečeno dříve o světle a papíru. Neočekávejte, že dostanete to, co vidíte.

 

  • V případě digitálního nátisku (kalibrovaný počítačový monitor ) se barvy budou lišit v důsledku odlišné reprodukce barev vašeho monitoru (vyzařující vs. reflexní), často také kvůli nedostatečné konfiguraci softwaru pro grafický návrh nebo nedostatečně aktuální kalibraci. Monitory také používají emisní zdroj světla, pokud je tisk reflexní. Počítačové monitory pro pokrytí barevného prostoru CMYK musí mít 99% pokrytí barevného prostoru AdobeRGB nebo DCI-P3. Tyto monitory jsou označovány jako široký gamut a mnoho prodejců pro ně má jiné marketingové názvy, jako dreamcolour nebo jiné. Přesto neočekávejte, že dostanete přesně to, co vidíte.

 

  • V případě digitálního “nátisku” (standardní počítačový monitor ) se barvy budou lišit v důsledku odlišné reprodukce barev vašeho monitoru a omezeného barevného prostoru, který dokáže reprodukovat. Kromě toho postrádají jakoukoli kalibraci monitoru a softwaru. Monitory také používají zdroj vyzařujícího světla, pokud je tisk reflexní. Barvy tisku nelze zobrazit na monitorech sRGB, protože jejich barevný prostor je prostě menší. Použití takového nastavení pro hodnocení barev je ten nejhorší nápad ze všech, prostě neočekávejte, že dostanete to, co vidíte.

Hlavním účelem každé korektury je obecné posouzení grafického návrhu, rozmístění prvků, velikosti a správnosti textů, ale nikdy nebude odrážet konečný tisk ve 100 %, zejména barev.

Ujistěte se tedy, že zákazník všemu rozumí a že jste mu to nevysvětlili zkratkovitě. V opačném případě můžete čelit reklamaci ze strany zákazníka.

Odpovídám na otázku, zda můžeme provést jen malou zkušební sérii, jen několik kusů vašeho značkového výrobku, abychom vyhodnotili barvy? Je to ano i ne.

Vzhledem k tomu, jak je naše výroba organizována, by vás to stálo stejně jako MOQ (minimální objednací množství), takže je to často stejné jako objednat 1000 papírových kelímků na míru, takže to jednoduše neděláme zvlášť. Vezměte prosím na vědomí, že naše tiskové techniky se mění, takže když si objednáte 1000 a 100 000 šálků, použijeme jinou techniku, což může mít vliv i na barvy. Existuje však i jiný způsob, jak zkontrolovat, jak bude design na hrnku vypadat – viz výše (nůžky a páska).

Bojíte se, že barvy v tisku budou působit tak, jak si přejete?

Objednejte si vzorový výtisk (SPR ) – tištěnou předlohu, což je kalibrovaný digitální výtisk simulující barvy konečného produktu, a prohlédněte si jej u sebe doma za různých světelných podmínek. Uvědomte si však, že drobné odchylky v barvách jsou stále možné kvůli použití různých druhů papíru a tiskových technik, ale i tak je to mnohem lepší metoda hodnocení barev než pohled na nekalibrovaný počítačový monitor s omezeným barevným prostorem sRGB.

Grafický design značkových ekologických papírových kelímků, kelímků na zmrzlinu, porcovaného cukru s individuálně vytištěným logem: SPR-Sample_Printout

3. Kontrola umístění a velikosti

Zajímá vás, jak bude váš vybraný produkt s potiskem na míru vypadat?

Objednejte si službu vizualizace produktu (VIS) a my ji připravíme na základě hotového grafického návrhu, který nám poskytnete. Jedná se o 2D vykreslení 3D modelu s vaší grafikou.

Grafický design značkových ekologických papírových kelímků, kelímků na zmrzlinu, porcovaného cukru s individuálně vytištěným logem: rainbowcups grafický design papírových kelímků na míru
Grafický design značkových ekologických papírových kelímků, kelímků na zmrzlinu, porcovaného cukru s individuálně vytištěným logem: KPI-200TW (10) Termo papírový kelímek na kávu s dvojitou stěnou (TW) s individuálním potiskem 200-250 ml, 8 oz (VIS2)

Grafický návrh papírového kelímku se značkou na šabloně rainbowcups’

Vizualizace (3D renderování)

Konečný produkt (skutečný obrázek)

Další příklady vizualizací papírových kelímků s vlastním potiskem (VIS):

Grafický návrh značkových papírových kelímků, zmrzlinových pohárků, porcovaného cukru s individuálně vytištěným logem: vizualizace grafického návrhu papírových kelímků (66)
Grafický návrh značkových ekologických papírových kelímků, kelímků na zmrzlinu, porcovaného cukru s individuálně vytištěným logem: vizualizace grafického návrhu papírového kelímku (40)
Grafický návrh značkových ekologických papírových kelímků, kelímků na zmrzlinu, porcovaného cukru s individuálně vytištěným logem: vizualizace grafického návrhu papírového kelímku (45)
Grafický návrh značkových ekologických papírových kelímků, kelímků na zmrzlinu, porcovaného cukru s individuálně vytištěným logem: vizualizace grafického návrhu papírového kelímku (51)
Grafický návrh značkových ekologických papírových kelímků, kelímků na zmrzlinu, porcovaného cukru s individuálně vytištěným logem: vizualizace grafického návrhu papírového kelímku (10)

4. Nejlepší způsob, jak celkově zkontrolovat grafický design značkového papírového kelímku

Vezměte do rukou pásku a nůžky!

Stačí si objednat SPR (kalibrovaný vzorový výtisk), případně vytisknout grafický návrh bez měřítka ze šablony rainbowcups v měřítku 1:1 (ale nebudete moci správně vyhodnotit barvy). Vystřihněte jej nůžkami podél linie řezu a slepte strany k sobě tak, aby vznikl hrnek bez dna. Vložte na stávající bílý kelímek nebo jiný vzorek papírového kelímku.

Vezměte v úvahu, že různé vzory a vodorovné čáry, které se táhnou kolem kelímku, se nemusí spojit na svislém švu papírového kelímku. Vertikální posuny mohou být až několik mm, což vede k jinému výsledku, než se předpokládalo (viz příklad vedle, je to šití, ale myšlenka je stejná).

Poté zkontrolujte, zda jsou všechny texty a loga ve správné velikosti a na správných místech a zda jsou správně ohnuté. Zkontrolujte, zda jsou texty a loga dobře viditelné a zda nejsou zkreslené (nebo správně zkreslené). Například vzhledem ke geometrii papírového kelímku (jedná se o obrácený řezaný kužel), pokud chcete, aby logo nebo text byly na kelímku rovně, musí být na návrhu ohnuty do žluté mřížky. Pokud na návrhu ponecháte rovnou čáru nebo text, bude vnímán jako křivka.

Mějte na paměti, že vzhledem k rozdílům v použitém papíru se může bílá barva a její barevná teplota vnější vrstvy kelímku lišit od vnitřní vrstvy, obalu a těsnění.

Zkontrolujte vše za denního světla a ujistěte se, že jste s výsledkem stoprocentně spokojeni, a uvědomte si možné nesrovnalosti týkající se umístění, zkreslení a barev. Zkontrolujte dvakrát všechny texty a grafické prvky, protože vytiskneme přesně to, co vidíte.

To vše proveďte ještě před definitivním přijetím grafického návrhu, protože poté, co se dostane do výroby, je již pozdě.

Ujistěte se, že je váš zákazník dobře poučen o výše uvedené problematice a rozumí všem těmto otázkám, nuancím, má realistická očekávání a správně zkontroloval grafický návrh, jinak se můžete dostat do skutečných problémů.

Pokračujte ve čtení tohoto odborného průvodce o tom, jak vybrat, objednat a navrhnout papírové kelímky s vlastním potiskem